Националана кампања "Стоп за младост - лудост у саобраћају"
Државни секретар у Министарству омладине и спорта Ненад Боровчанин данас је учествовао у обележавању почетка кампање Стоп за младост - лудост у саобраћају, коју заједнички организују Агенција за безбедност саобраћаја, Министарство унутрашњих послова, Министарство омладине и спорта и Управа саобраћајне полиције.
Тачно у 12 сати, након београдске конференције за медије, на којој је приказан и спот, хиљаде волонтерки и волонтера у општинама и градовима Србије у којима је страдало највише младих у саобраћају, испред локалних Канцеларија за младе, поделило је едукативне брошуре.
Тако је званично почела, највећа до сад, НАЦИОНАЛНА КАМПАЊА ЗА безбедност младих у саобраћају, под именом Стоп за младост - лудост у саобраћају.
Кампања се појачаним интезитетом спроводи током предстојећих празника, до 14.01.2014.
Говорећи о доприносу Министарства омладине и спорта, Ненад Боровчанин је истакао да ће у наредним недељама у више од 150 градова омладина Србије кроз едукацију, радионце и поделу 50 000 брошура кроз систем Канцеларија за младе, сазнати како да ce буде безбедан у саобраћају.
Oн је нагласио да брошуре деле волонтерке и волонтери Канцеларија за младе, ради испуњења крајњег циља - смањена смртности њихових вршњака, и да само мултисекторска сарадња, подизање свести и заједничи рад институција, медија али и читавог друштва, могу довести до тога да се промени мапа која многа места на карти Србије боји у црно.
У наставку кампање, у локалним Канцеларијама за младе, према критеријумима које је успоставио АБС - место на мапи саобраћајног и јавног ризика за младе Србије, државни секретар Министарства омладине и спорта, Ненад Боровчанин, креће у својеврсни караван са едукаторима, са којима ће организовати предавања о повећању безбедности.
Подржавајући ову идеју Стојадин Јовановић , директор Агенције за безбедност саобраћаја која је и покретач кампање, истакао је њен значај, и додао да више младих људи умире од последица повреда у саобраћајним незгодама него од ХИВ-а, маларије, туберкулозе или других облика насилне смрти. Напомињући да углавном страдају због пребрзе вожње, невезивања сигурносних појасева, конзумирања алкохола и дрога, некоришћења сигурносних кацига, непажње у вожњи, умора и недовољне уочљивости на путевима, он је подсетио на три кључна фактора који утичу на повећање ризика од страдања младих у саобраћају: године, неискуство и пол.
Организатори кампања су Агенција за безбедност саобраћаја, Министарство унутрашњих послова, Министарство омладине и спорта и Управа саобраћајне полиције.
Спроведена је анкета међу младима широм Србије, кроз коју је испитaнo којим знањима располажу. Стручни тим Агенције урадио је анализе и израдио мапе јавног и саобраћајног ризика у вези са страдањем младих у саобраћају. У склопу припремних активности одржано је пилот предавање за средњошколце. Путем радио и ТВ станица пласирани су радијски и видео спот који скрећу пажњу на последице вожње под дејством алкохола.
У петак 20. децембра, на конференцији за новинаре je представљен нови ТВ спот намењен младима и брошура припремљена по узору на промотивне материјале који се користе у развијеним земљама света са дугом традицијом превентивних активности у овој области. Истог дана широм Србије волонтери канцеларија за младе cу делили брошуре пролазницима и разговарали са њима о овој теми.
Промотивни спот снимили су главни глумци прве домаће тинејџерске серије "Неки нови клинци", који су се, тачно 10 година од премијерног емитовања, поново окупили да би онима, којима су некада били идоли и узори, послали поруку о неопходности безбедног понашања у саобраћају.
Читава кампања се састоји од телевизијског спота, поделе 50 000 брошура и едукације кроз систем Канцеларија за младе, појачане контроле Саобраћајне полиције...