Nacionalana kampanja "Stop za mladost - ludost u saobraćaju"
Državni sekretar u Ministarstvu omladine i sporta Nenad Borovčanin danas je učestvovao u obeležavanju početka kampanje Stop za mladost - ludost u saobraćaju, koju zajednički organizuju Agencija za bezbednost saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo omladine i sporta i Uprava saobraćajne policije.
Tačno u 12 sati, nakon beogradske konferencije za medije, na kojoj je prikazan i spot, hiljade volonterki i volontera u opštinama i gradovima Srbije u kojima je stradalo najviše mladih u saobraćaju, ispred lokalnih Kancelarija za mlade, podelilo je edukativne brošure.
Tako je zvanično počela, najveća do sad, NACIONALNA KAMPANjA ZA bezbednost mladih u saobraćaju, pod imenom Stop za mladost - ludost u saobraćaju.
Kampanja se pojačanim intezitetom sprovodi tokom predstojećih praznika, do 14.01.2014.
Govoreći o doprinosu Ministarstva omladine i sporta, Nenad Borovčanin je istakao da će u narednim nedeljama u više od 150 gradova omladina Srbije kroz edukaciju, radionce i podelu 50 000 brošura kroz sistem Kancelarija za mlade, saznati kako da ce bude bezbedan u saobraćaju.
On je naglasio da brošure dele volonterke i volonteri Kancelarija za mlade, radi ispunjenja krajnjeg cilja - smanjena smrtnosti njihovih vršnjaka, i da samo multisektorska saradnja, podizanje svesti i zajedniči rad institucija, medija ali i čitavog društva, mogu dovesti do toga da se promeni mapa koja mnoga mesta na karti Srbije boji u crno.
U nastavku kampanje, u lokalnim Kancelarijama za mlade, prema kriterijumima koje je uspostavio ABS - mesto na mapi saobraćajnog i javnog rizika za mlade Srbije, državni sekretar Ministarstva omladine i sporta, Nenad Borovčanin, kreće u svojevrsni karavan sa edukatorima, sa kojima će organizovati predavanja o povećanju bezbednosti.
Podržavajući ovu ideju Stojadin Jovanović , direktor Agencije za bezbednost saobraćaja koja je i pokretač kampanje, istakao je njen značaj, i dodao da više mladih ljudi umire od posledica povreda u saobraćajnim nezgodama nego od HIV-a, malarije, tuberkuloze ili drugih oblika nasilne smrti. Napominjući da uglavnom stradaju zbog prebrze vožnje, nevezivanja sigurnosnih pojaseva, konzumiranja alkohola i droga, nekorišćenja sigurnosnih kaciga, nepažnje u vožnji, umora i nedovoljne uočljivosti na putevima, on je podsetio na tri ključna faktora koji utiču na povećanje rizika od stradanja mladih u saobraćaju: godine, neiskustvo i pol.
Organizatori kampanja su Agencija za bezbednost saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo omladine i sporta i Uprava saobraćajne policije.
Sprovedena je anketa među mladima širom Srbije, kroz koju je ispitano kojim znanjima raspolažu. Stručni tim Agencije uradio je analize i izradio mape javnog i saobraćajnog rizika u vezi sa stradanjem mladih u saobraćaju. U sklopu pripremnih aktivnosti održano je pilot predavanje za srednjoškolce. Putem radio i TV stanica plasirani su radijski i video spot koji skreću pažnju na posledice vožnje pod dejstvom alkohola.
U petak 20. decembra, na konferenciji za novinare je predstavljen novi TV spot namenjen mladima i brošura pripremljena po uzoru na promotivne materijale koji se koriste u razvijenim zemljama sveta sa dugom tradicijom preventivnih aktivnosti u ovoj oblasti. Istog dana širom Srbije volonteri kancelarija za mlade cu delili brošure prolaznicima i razgovarali sa njima o ovoj temi.
Promotivni spot snimili su glavni glumci prve domaće tinejdžerske serije "Neki novi klinci", koji su se, tačno 10 godina od premijernog emitovanja, ponovo okupili da bi onima, kojima su nekada bili idoli i uzori, poslali poruku o neophodnosti bezbednog ponašanja u saobraćaju.
Čitava kampanja se sastoji od televizijskog spota, podele 50 000 brošura i edukacije kroz sistem Kancelarija za mlade, pojačane kontrole Saobraćajne policije...